31. lokakuuta 2015

Vaihtoehtoja, mutta ei valintoja

Alunperin kun Australiaan päätin lähteä sanoin lähteväni au pairiksi. Loppujen lopuks päätin, etten halua sitoutua liian pitkäksi aikaa yhteen paikkaan, joten lähdin reissaamaan.
Nyt kuitenkin mulle on avautunut pari eri vaihtoehtoa, jotka eivät siis yhtään varmoja ole, mutta kumminkin ne kovasti mietityttää.


Nyt kuulin tytön kautta johon keskiviikkona tutustuin, että ihan Cottesloen rannalla asusteleva perhe, etsii neljäksi kuukaudeksi aupairia hoitamaan niiden kahta pientä poikaa. Ajattelin laittaa sille viestiä ja ainakin kuulla millainen perhe on kyseessä ja työnkuvat yms. Koska vaikka jäisinkin 4kks tänne, mulla ois vielä ainakin 8kk (ja toivottavasti myös toinen wh-vuosi) jäljellä aikaa kiertelylle ja muulle. Mut tätä ihan tosissani sitten vasta harkitsen jos perhe vaikuttaa mulle sopivalta.


Toinen uus mahdollisuus, mitä jo sieltä kotisuomesta käsin haaveilin ois jaettuun asuntoon muuttaminen, nyt on sen suuremmin ettimättä tullut yks sopivan tuntunen vaihtoehto vastaan. Toivottavasti jo ensi viikolla pääsisin asuntoa katsomaan.



Kolmas vaihtoehtohan on hostellejen kiertelyn jatkaminen. Tätä tuun vuoden aikana paljon tekemään joka tapauksessa niin nyt olisi hyvä hetki muulle, jos kerta mahdollista.
Nyt on siis koettu hieman kalliimpi hostelli ihan keskustan ytimessä, jossa sai nukkua täysin omassa huoneessa. Ja tän hetkinen halpa hostelli joka on Leedervillessä, eli n. puolen tunnin bussimatkan päässä keskustasta ja täällä majottaudun samaan dormiin viiden muun tytön kanssa. Ja täällä nukun muuten yläsängyssä eli yks mun matkan suurimmista peloista kohdattu, hahah. Kohta pitäis mennä nukkumaan, JÄIKS!

Loppuun vielä linkkaan teille täällä mun lemppareimman katusoittajan huippubiisin. Oon sattunut nyt jo useempana päivänä keskustaan samaan aikaan kun tää on ollut soittamassa ja joka kerta oon jäänyt kuuntelemaan, hahah.




Ja kuvina satunnaisia iltamaisemia mitä oon puhelimella napsinut. Mä niin rakastan olla täällä!

4 kommenttia:

  1. Nyt outo kysymys, mut otitko ausseihin mukaan rinkan vai matkalaukun? Mietin et jos aiot kierrellä ympäri ausseja, niin koetko sen hankalaks matkalaukun kanssa jos sulla sellanen on? Lisäks mitä kautta löysit lennot ja mihin hintaan? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Päädyin rinkkaan, koska sen koin vaan itelleni paljon toivimammaks, mutta monet täällä on ihan kunnon matkalaukkujen kanssa, joten niinkin onnistuu. Toki riippuu ehkä millaisia suunnitelmia ois täällä ollessa. Ja mä varasin halvat lennot- sivun kautta. Kannattaa käydä useasti sivuilla, sillä lennot voi muuttua päivittäin. Vertaile myös eri päiviä, niissä on hinta eroja. Mä varasin vasta kahta kuukautta ennen lähtöä, joten halvemmallakin saisi. Maksoin vain meno lipusta n.600€.

      Poista
  2. Mitä kaipaat eniten suomesta? :)
    ps. kiva blogi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Umm.. Tottakai ylivoimasesti eniten kaipaan kaikkia rakkaita. Ystäviä, perhettä ja mun maailman tärkeimpiä kissoja Mammaa ja Lempiä. Mutta heti näitten ja mun kaverikoirien jälkeen hyvänä kakkosena tulee ruisleipä!!

      Poista